TURİZMDEKİ DÖVİZ AÇIĞINA MOBİLYA SEKTÖRÜNDEN DESTEK

"Turizmdeki döviz açığını mobilya sektörü kapatabilir" 

Turizm sektörüne yönelik destek paketlerinin uygulamaya konulduğu şu günlerde yaşanan döviz kaybının, diğer sektörlerce kapatılabileceği ve bunda da mobilya sektörünün öncü bir görev üstlenebileceğini söyledi.

LODA Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Davut Karaçak, "Tüm ihracatçı sektörler katma değer üretmeye, tasarıma, uluslararası arenada markalaşmaya ve Türkiye markasının algısını kuvvetlendirecek etkili iletişim çalışmalarına ağırlık verirse Rusya'nın ambargosu sonucu kaybettiğimiz döviz kısa sürede ülkemize geri kazandırabiliriz" dedi. Rusya'nın Türkiye'ye yönelik uyguladığı ambargo, pek çok sektörü olumsuz etkilemeye başladığını belirten Karaçak, turizm sektörüne yönelik destek paketlerinin uygulamaya konulduğu şu günlerde yaşanan döviz kaybının, diğer sektörlerce kapatılabileceği ve bunda da mobilya sektörünün öncü bir görev üstlenebileceğini söyledi. Karaçak, "Tüm ihracatçı sektörler katma değer üretimine, özgün tasarıma ve uluslararası pazarda markalaşmaya ağırlık vererek başta turizm olmak üzere pek çok sektörde Rusya ambargosu sonucu meydana gelebilecek döviz kaybını telafi edebilir" diye konuştu.

Rusya krizi nedeniyle Türkiye'nin sadece turizmdeki yıllık gelir kaybının 8,5 milyar doları bulacağı yolundaki iddiaları değerlendiren Karaçak, "Bu açığı hali hazırda 2,4 milyar dolar ihracat gerçekleştiren Türk mobilya sektörü, 2023 hedefi olan 10 milyar dolar olan ihracat hedefine ulaştığında hemen hemen telafi etmiş olacak" dedi. Sektörün ülke ekonomisine etkisine değinen Karaçak, "Mobilya sektörü, ithalatı en az olan sektör olmakla birlikte, en fazla istihdam oluşturan sektörlerin başında geliyor. Türkiye'nin mobilya ihracatı ise, mevcut üretimin yüzde 20'sini oluşturmakla birlikte, yüzde 80 oranında kar üretmekte. Sektör, ülke ekonomisine ciddi bir kaynak girdisi sağlıyor. Bugün dünyada söz sahibi olan ülkelerde de mobilya sektörü, ekonomiyi domine eden sektörlerin başında geliyor ifadelerini kullandı. Loda Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Karaçak, "Hızlı tüketim grubuna dahil olan mobilyalarda, artık tasarım, yenilik ve kalite ön planda. Ucuz iş gücüne sahip Çin ile mücadele noktasında da odaklanmamız gereken şey, yine bu üç kavram; yani tasarım, yenilik ve kalite. Söz konusu konulara odaklanılması halinde, Türkiye mobilyanın üretim üssüne dönüşebilir. Kuzey Irak, Bağdat, Azerbaycan, Almanya, Fransa, Birleşik Krallık, Arabistan, İran, Afrika ve Balkan ülkeleri gibi belli başlı pazarlarda varlığımızı koruyor ve sürdürüyoruz." diye konuştu.

Ege Haber 27 Şubat 2016 tarihli yayınından alınmıştır.