Mobilya sektörü turizmdeki kaybın yaralarını sarabilir.
Rusya ile yaşanan krizden sonra konulan ambargo sonucu pek çok sektörde ciddi bir döviz kaybı oluştu, başta turizm olmak üzere yara alan bir çok sektöre uygulanan ambargo, tüm sektörü etkiledi. Türkiye markasının algısını kuvvetlendirecek etkili iletişim çalışmalarına ağırlık verirse Rusya’nın ambargosu sonucu kaybettiğimiz döviz kısa sürede ülkemize geri kazandırabiliriz.
Rusya’nın Türkiye’ye yönelik uyguladığı ambargo, pek çok sektörü olumsuz etkilemeye başladı. Bu nedenle turizm sektörüne yönelik destek paketlerinin uygulamaya konulduğu şu günlerde yaşanan döviz kaybının, diğer sektörlerce kapatılabileceği ve bunda da mobilya sektörünün öncü bir görev üstlenebileceğine ilişkin açıklama Loda Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Davut Karaçak’tan geldi.
Karaçak, “Tüm ihracatçı sektörler katma değer üretimine, özgün tasarıma ve uluslararası pazarda markalaşmaya ağırlık vererek başta turizm olmak üzere pek çok sektörde Rusya ambargosu sonucu meydana gelebilecek döviz kaybını telafi edebilir” diye konuştu. Rusya krizi nedeniyle Türkiye’nin sadece turizmdeki yıllık gelir kaybının 8,5 Milyar doları bulacağı yolundaki iddiaları değerlendiren Karaçak, “Bu açığı hali hazırda 2,4 milyar dolar ihracat gerçekleştiren Türk Mobilya Sektörü, 2023 hedefi olan 10 milyar dolar olan ihracat hedefine ulaştığında hemen hemen telafi etmiş olacak” dedi.
“Krizler fırsatlarla gelir”
“Mobilya sektörü, 2000’li yıllara kadar iç pazar odaklıydı. Dünya ekonomisindeki dengelerin sarsılması ve beraberinde gelen ekonomik krizler, Türk mobilya sektörünün dışarıya açılması noktasında fırsata dönüştü” diyen Davut Karaçak, “Rusya ambargosu, yaşanan krizi de fırsata dönüştürülebilir. Yakın pazarlarda yayılımcı politika uygulayan Türk mobilya sektörü, ihracat rakamını 15 yıllık dönemde 300 milyon dolardan 2,4 milyon dolar seviyelerine yükseltti. Çok daha iyisini yapabilecek kapasiteye sahip olan sektör, 2023 hedefi olarak sunulan 10 milyar dolara rahatlıkla ulaşabilecek alt yapıya sahip. Yapmamız gereken tasarıma, inovasyona ve markalaşmaya yatırım yapmak” diye konuştu.
“Artık gelişmiş ülkelere mobilya üretiyoruz”
Sektörün ülke ekonomisine etkisine değinen Karaçak, “Mobilya sektörü, ithalatı en az olan sektör olmakla birlikte, en fazla istihdam oluşturan sektörlerin başında geliyor. Türkiye’nin mobilya ihracatı ithal hammadde girdisi en az olan sektörler araşma girmekte, ülke ekonomisine ciddi bir kaynak girdisi sağlıyor. Bugün dünyada söz sahibi olan ülkelerde de mobilya sektörü, ekonomiyi domine eden sektörlerin başında geliyor” dedi.
Ekonomi Gazetesi 25 Şubat 2016 tarihli yayınından alıntıdır.